Wybór operatora MOP na trasie S5

Do 15 kwietnia kujawsko-pomorski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad czeka na oferty firm, które wydzierżawią od skarbu państwa teren, zbudują na nim i poprowadzą tzw. MOP-y z całą infrastrukturą obejmującą m.in.

  • parking łącznie z miejscami dla aut osób niepełnosprawnych
  • parking dla pojazdów przewożących niebezpieczne ładunki
  • stację paliw z parkingiem
  • restauracje lub bistro
  • węzły sanitarne, toalety, prysznic
  • miejsce dla matek małych dziećmi
  • miejsce wypoczynku na świeżym powietrzu dla dzieci
  • miejsce piknikowe
  • osobny budynek z toaletami

    Będą to punkty – mniej więcej na wysokości Chełmna – MOP Gruczno-Zachód na nitce SP5 biegnącej na północ oraz MOP Gruczno-Wschód na nitce trasy wiodącej na południe. Postępowanie w tym przetargu rozpoczęło się 30 listopada zeszłego roku. Natomiast całkiem niedawno, 1 kwietnia wystartowała procedura przetargowa na podobny MOP, też na S5, ale w południowej części kujawsko-pomorskiego odcinka S5. Chodzi o MOP Szubin-Wschód na nitce prowadzącej na południe. Po drugiej stronie drogi zarezerwowany jest teren na budowę w przyszłości MOP-u Szubin-Zachód, ale bez stacji paliw. Zainteresowani tą inwestycja mają czas do końca czerwca. Zwycięzcy przetargów dostaną kontrakty na 20 lat od zakończenia budowy.